13 Şubat 2012 Pazartesi

Pek yakında ailenizin danışmanıyım efendim



Artık hafta sonları da  "Aile Danışmanlığı" eğitimindeyim. Hem bu kadar eğlenip, şaşıracağımı, hem de duyduklarım karşısında insanlardan, evlilikten, mesleğimden bu kadar ürkeceğimi tahmin edemezdim. Tüm şaşkınlığımla, 5 hafta sonu devam edecek olan eğitimin bana çok şey kazandıracağını bilerek ilerleyen haftaları iple çekiyorum.


İlk haftayı tamamladık. Yrd.Doç.Dr. Gül ÇÖRÜŞ'ü ağzı açık dinleyerek, bilmediklerimden, okumadıklarımdan utanarak geçti ilk gün. Vah vaah dememeli, henüz geç değilken söylediği tüm kitapları okumak, önerdiği tüm filmlerle belgeselleri izlemek istiyorum. Ve Şahin hocanın nasıl şirin bir insan olduğunu mezun olurken kavradım ben, ilginçtir :) Güzeldi haftanın sonu.


Ama asıl gelecek haftayı çok merak ediyorum. Uzman Doktor Cenk KİPER gelecek çünkü konuşmacı olarak. Cisead'ın sayfasından Cenk beyin yazılarını her okuyuşumda deliler gibi gülüyorum. Çok eğleneceksiniz, tavsiyemdir, okuyun. 


E yazımı da Simpsonların aile terapisine gidişiyle bitireyim madem :)




2 yorum:

GizeM dedi ki...

Merhabalar ben 1. sınıf psikoloji öğrencisiyim.Psikoloji hakkında mutlaka okumam,izlemem gereken kitap,belgesel ve filmlerden bahseder misiniz?
Şimdiden teşekkürler...

Esra Dilara AKMAN dedi ki...

merhaba Gizem, uzun zamandır yoktum geç yanıtladığım için özür diliyorum.

öncelikle,beni üniversitenin ilk yılına döndürseler, bulduğum her şeyi okur, izler ve içinden hoşuma giden şeyleri (zaten yapıyorum ama) mutlaka kaydederdim. küçük bir tavsiyem bu sana.

henüz birinci sınıftasın, şu an okuduklarını son sınıfta okuduğunda daha farklı anlamlandıracaksın ve kuramsal bilgilere daha fazla yöneleceksin. o yüzden kitapları ayırdetmeden oku. Önce Üstün Dökmen'i, Haluk Yavuzer'i, Cüceloğlu'nu, Nevzat Tarhan'ı, Engin Geçtan'ı... her birini ayrı ayrı oku kitaplarının. Klasiktir her biri, ama bunlarla başladıktan sonra diğerlerine geçmek sana bir şey katar. Sonraları geç Adler'e, Jung'a, Fromm'a, Yalom'a... Anlamlandırman da kolay olacaktır o zaman.

filmler konusunda benim çok yetkin olduğum söylenemez, ama senin için bir arkadaşımdan ve hocamdan da yardım aldım :) aralarında benim de çok sevdiklerim var, şunları söyledi:

Little Man Tate, Guguk Kuşu, Patch Adams, Ölü Ozanlar Derneği, Black, Radio, Rain Man, Kaçak Gelin, Tavşan Deliği, İnsan Beyni, Secret, Akıl Oyunları, Taare Zamaaen Par(dünyadaki minik yıldızlar),Can Alıcı, Yabancılarla Asla Konuşma, Music Within(kalbimdeki sesler), In Treatment tüm sezonları... Daha çok var inan, aklımıza gelenler bunlar oldu.Ama ne kadar çok okursan, izlersen yanına kâr. ve dediğim gibi bence not al her birinden. inan çok çok işine yarayacak ilerde.

Umarım yararlı olmuştur.

sevgiler :)