16 Nisan 2012 Pazartesi

Karayel Hüznü

Mont Blanc, ben.
" Yazları Alp Dağları'nın dumanlı başında halâ kar vardır. 
Çok yükseklerde. Alp Dağları'nın asi, dikbaşlı Mont Blanc tepesi hep kar yüklüdür.
Alp Dağları'nın başı, sıcak, ter içinde bir yazı hiç yaşamamıştır.
Ancak eteklerinde, yükseklere uzanamayan yamaçlarında ılık rüzgarlara, yaz gevşekliklerine izin vardır.
Alp Dağları!
Alplerin kuzeye dönük yüzü, Mont Blanc, tıpkı kendisi gibi...
Benziyorlar!
Alpler.
İkisinin de başlarında yaz mevsimi az... "

Buket Uzuner, Karayel Hüznü'nden.

Buket Uzuner hep benim için yazdı, hep beni anlattı diyordum her okuyuşumda. Her cümlesinde kendimi buluyordum. Yukarıdakileri okuyana kadar. Bu kadarı da fazla, beni benden daha iyi nasıl anlatabilir ki bir insan? Hayranım ona, her cümlesine, kelimesine hayranım. Beni bunca iyi anlatabildiği, anlayabildiği için, söylemek istediklerimi dupduru ifade edebildiği için hayranım. Çok.

Mont Blanc gibiyim ben. Bazı konularda asi ve dikbaşlı Mont Blanc gibiyim. Öyleyim.


Derya söylesin.

4 yorum:

Prometheus dedi ki...

Mont Blanc'ın eteklerine kurulmuş Cenevre'den Mont Blanc'a bakmışlığım vardı. Şimdi burada görünce tekrar bir tuhaf oldu içim...

http://prometheus-josefk.blogspot.com/search?q=genf

BuRCu dedi ki...

Dilara, Dilara, Dilara! Şarkıyla dinginleşiyorum, paylaşımının etkisinden kurtulurken...

Esra Dilara AKMAN dedi ki...

Prometheus, ne kadar şanslısınız o zaman...

Burcu, Burcu ne alemde ki derken yazdın yine sen, inan hissediyorsun... sevdiysen ne mutlu bana, sevindim çok.

Prometheus dedi ki...

Sizin de şanslı olmanız ve kendinizi şanslı hissetmeniz dileğiyle, en kısa sürede...