10 Kasım 2011 Perşembe

kimlerdensin sen google?

BU MUDUR?
Eften püften adamlara, günlere, olaylara şaşaalı bir şekilde resimler, animasyonlar (adlarına her ne deniyorsa o zımbırtılardan) ekliyor google biliyorsunuz. Peki, bugün nasıl oluyor da bit kadar bir karanfil koyuyor ve üzerine "Atatürk'ü anma günü" yazıyor sadece çok merak ediyorum. Daha önce de yaptılar bunu. Karanfil bit kadar onu geçtim, anma günü ifadesi apayrı bir olay. Onu da geçtim, diğer koşullarda tıkladığınızda o dandik adamları veya olayları anlatan yazılar çıkar karşınıza. Ama bunda yapmamışlar. Tenezzül etmemişler, sağolsunlar. 

Bir kaç yerden araştırdım, kişilerin sadece doğum günlerinde yapıyormuş o atraksiyonu. Hatta girdim baktım da. Ama Steve Jobs için yine karanfilin olduğu yerde ismi ve doğum ölüm tarihleri birlikte yazıyordu, hatırlıyorum. Ve tıkladığınızda Jobsla ilgili bilgilere ulaşıyordunuz hemen. Yani bu, bir bahane olamaz (google savunucuları için) . 


Her şeyden nem kapan biri değilimdir de üzüldüm/huzursuz oldum işte. Ama yani kabotaj bayramımız için bile bir şey yapmışsın ey google, bunu mu esirgedin.


Not, o atraksiyonların adı "doodle". Şimdiye kadar tasarlananların hepsi de burada.

4 yorum:

Prometheus dedi ki...

Atatürk'ü anmamayı geçtim, ona hakaretler küfürler gırla her yerde artık. Nasıl bir ülkede yaşıyoruz, nasıl bir toplum olduk anlayamıyorum maalesef!

Esra Dilara AKMAN dedi ki...

değil mi... bir de bahsettiğim bu olay, kendini "yazar" sanan bazı kesimlerce bazı sözlüklerde "koyu kemalistleri kızdıran olay" şeklinde yorumlanmış. ah ne yazık, tın tın öten kafalarındaki boşluğu sergilemekten çekinmeyen çok büyük bir kesimle aynı havayı soluyoruz.

Adsız dedi ki...

'Türk' kimin umrunda ki? Üstelik bahis konusu kişi bir Türk kahramanı olunca lekelemeye çalışıp dalga geçmemelerine bile şükretmeli(örneği çoktur). Millet olarak bu tür durumlara çok alıştık, duyarsızlaştık artık biz. Ne yazık! Duyarlılığın için teşekkürler :)

Esra Dilara AKMAN dedi ki...

ne yazık ki böyle...
rica eder, ben teşekkür ederim :)